Shortlist
Seafood Innovations 2024 -kilpailun ilmoittautumisaika on päättynyt. Tuomaristo kävi läpi huolellisesti kaikki kilpailutyöt ja päätyi valitsemaan shortlistille kaksi työtä.
Aivan toisenlainen kalajuttu
Aleksi Andreev, Christa Vuorinen, Tatu Suvanto ja Unni Heikkilä, Haaga-Helia
”Kampanjamme pyrkii murtamaan nuorten aikuisten kalatiskillä kohtaamat haasteet ja tuoreen kalan valmistukseen liittyvät ennakkoluulot, synnyttämällä maanlaajuisen ilmiön. Perusteellisen taustatutkimuksen pohjalta suunnittelemamme kampanja yhdistää sosiaalisen median, katumainonnan ja yhteistyön ruokakauppojen kanssa tavoitteena tehdä kalatiskistä nuorten arjen kiinnostava osa. Erityisesti keskitymme tuoreen kalan terveyshyötyihin, hintatietoisuuteen ja helposti lähestyttävään valmistustapaan. Olemme luoneet visuaalisesti houkuttelevat ja mielenkiintoa herättävät mainosmateriaalit, jotka levitämme eri puolille Suomea, tavoittaaksemme nuoret siellä missä he ovat: opiskelupaikoissa, julkisissa tiloissa ja digitaalisissa maisemissa.”
Kahdesti viikossa
Helene Honkala ja Leevi Turklin, Turun ammattikorkeakoulu
”Kampanjan ideana on tuottaa kahden suositun vaikuttajan tähdittämä 8-osainen videosarja TikTokissa. Kampanja kannustaa nuoria ja nuoria aikuisia syömään kalaa kahdesti viikossa. Neljän viikon ajan tiistaisin julkaistaan video, jossa maistellaan eri kalatuoteryhmän tuotteita, ja perjantain videoissa kokataan helppo ja budjettiystävällinen ateria tiistain videossa parhaaksi valitusta tuotteesta.”